Je kunt voor vakantie prima naar Friesland als je op zoek bent voor Spaanse temperaturen 🥵. Tjonge jonge het is warm, had ik al gezegd dat we heel blij zijn met de geleende airco van Durk zijn ouders 🙏? Nou we zijn er heel blij mee 🎉.

Vorige week vrijdag hebben de meiden een warme maar hele leuke middag gehad. Ze hebben met hun vriendinnen gespeeld. Twirre heeft vertoeft in de tuin van mijn ouders en de steiger aan het water was zijn favoriete plek. Aan het einde van de middag hebben we Durk weer opgehaald en zijn laat op bed gegaan in verband met het warme weer.

Zaterdagochtend ben ik boodschappen gaan doen. In de winkel begon een meneer aan de kassa over de wedstrijd van die avond, Nederland-Zweden. Deze meneer was nog niet helemaal overtuigd over de capaciteiten van het Nederlandse elftal. Bij de parkeerplaats kwam ik deze meneer nog een keer tegen en vertelde ik hem dat ik een backup team had, voor het geval Nederland zou verliezen. Hierbij wees ik naar mijn kenteken, waar we samen om hebben gelachen. Thuis werden er voorbereidingen getroffen voor de reis naar Beuningen. We hadden een reünie met de familie van Twirre bij de fokker van Twirre, www.chebo.nl. De planning was door het warme weer aangepast en we ontmoeten elkaar in een koele plek op de boerderij. Daarnaast was er een mooie schaduwplaats met zwembad en sproeier voor de honden, hoewel de meiden er ook veel gebruik van hebben gemaakt 😂. Het was super geregeld; gekoelde drankjes, eten, ijsjes en de eigenaren van een broer van Twirre hadden uit Limburg vlaaien meegenomen 🤤. Zo hebben we de vader van Twirre ook ontmoet, de moeder en twee broers/twee zussen. Helaas waren er een broer en zus niet aanwezig. Als verrassing had de fokker een fotograaf geregeld, zo heb ik nu prachtige foto’s van Twirre met zijn ouders en Twirre met de meiden 🤩. We hebben gesproken met iedereen en ervaringen uitgewisseld. We hebben weer nieuwe dingen geleerd en inzichten vergaard. En als kers op de taart kregen we van de eigenaren van de vader en de moeder van Twirre een cadeautasje. Wat een leuke dag voor iedereen ☺️.

Thuis waren we te laat om de start van de voetbalwedstrijd, maar we zijn begonnen bij de volksliederen dat vind ik er echt bijhoren. Hoewel we blij waren met de uitslag, had ik het wel leuker gevonden als het wat spannender geweest zou zijn. Ik had het Zweedse elftal ook meer doelpunten gegund. 🤫 

Zondagochtend was het dan tijd om de leukste vader van Nederland & Zweden in het zonnetje te zetten. Hier geld hetzelfde als bij voetbal, we vieren het in het land waar we zijn. In Nederland is vaderdag in juni en in Zweden in november. Dus vermoedelijk vieren we het dit jaar twee keer 😆. De verdere ochtend hebben we het rustig aan gedaan en in de middag zijn Durk en de meiden naar het zwembad op het park gegaan. Hier hadden ze het bad voor zichzelf, dus er kon maar raak gespetterd worden. Ze konden thuis nog even bijkomen en daarna gingen we naar ons favoriete restaurant van Leeuwarden, Sin Jah 😋.     Dat was als vanouds heerlijk en gezellig. Iets te vol maar zeker voldaan gingen we weer terug naar huis. Ik moet opbiechten dat ik komende week elke dag ergens ga lunchen of dineren 😬 met verschillende lieve mensen. 

Maandag hebben we de dag op het park door gebracht. In de ochtend waren we niet vooruit te branden. In de middag zijn we bij vrienden langs gegaan. De meiden liepen voorop met de mobiel waarop de route en zo werd het een soort speurtocht. Het was een gezellige middag. Terug thuis heb ik het eten voorbereid voor Durk en de meiden. Daarna ben ik richting Leeuwarden gereden om een hapje bij de Walrus te gaan eten met een lief vriendinnetje. Het werd, voor mijn doen, een latertje dus dat zegt wel iets over hoe gezellig het was 😜.

Dinsdagochtend gingen we met zijn allen richting Hallum, Durk hebben we in Stiens gebracht en daarna zijn we doorgereden naar mijn ouders. Hier mochten we ook onze kleding wassen 🙌. Na een heerlijke cappuccino van mijn moeder en de eerste was aan de lijn, zijn we doorgereden naar Dokkum om te shoppen. De meiden hadden geld uit hun spaarpot mee en kregen ook nog van Pake, dit brandde in de portemonnee 😂. Het werd een gezellige dag, de meiden zijn geslaagd en we hebben nog lekker gesmikkeld. Iedereen is tevreden weer in een warme auto gestapt terug naar Hallum. Aan het einde van de middag hebben we Durk weer opgehaald en zijn we naar het park gereden. Ik ben niet veel later weer in de auto gestapt richting Leeuwarden voor een hapje bij Sin Jah met een lief vriendinnetje. Het werd een gezellige avond 🤩.

Woensdag zijn we weer richting Hallum gegaan, de meiden gingen naar de ouders van Durk. Die hebben een fantastische dag gehad met spelen, knutselen en waterpret. Ook hebben ze daar met Durk en Twirre lekker gegeten en zijn ze aan het einde van de dag terug gebracht naar het park. Twirre ging naar mijn ouders en ik ging eerst met mijn moeder naar Sint Anna. Ik kreeg een mooie tas cadeau 🎁. In de middag ben ik gaan lunchen bij een ander lief vriendinnetje. En door het tropenrooster op school trof ik haar twee pronkjes ook nog. Wat worden die al groot 🤩. Ook trof ik de man des huizes nog even, wat allemaal super leuk was. Daarna ben ik gaan chillen in een koel vakantiehuis en toen was het tijd om door te gaan naar Leeuwarden. Hier ging ik een hapje gegeten bij, jawel, Sin Jah met een ander lief vriendinnetje. Ik voel me dankbaar 🥹 met al die lieve mensen om me heen. Ook al zie je elkaar een tijd niet, als we elkaar zien is het net of heb je ze gisteren nog gezien 🙏. Ik werd door een aantal obers herkend als de Sin Jah-stalker 😂 en daar hebben ze helemaal gelijk in. We waren de laatste die uit het restaurant vertrokken, dat zegt genoeg over de gezelligheid lijkt mij 🎉. 

Donderdagochtend zijn we wat langer blijven liggen om vervolgens weer naar Hallum te vertrekken. Jammer genoeg zijn er geen vakantiehuizen in de buurt van Hallum 😉. Hier hebben we Durk weer in Stiens uitgezet en door naar mijn ouders. Hier waren Lourens en Manon ook. Na de koffie gingen de vrouwen t-shirts verven (hoewel Lourens mij even heeft ondersteund 😘) Wat is dat een leuke activiteit, misschien ga ik hier nog wel wat meer mee doen. Omdat de verf 24 uur moet intrekken zien wij aanstaande zaterdag het resultaat, we zijn zooooo nieuwsgierig! Na een goed verzorgde lunch, heb ik de meiden naar hun vriendinnetjes gebracht voor een speeldate. En ze hebben een hele leuke middag gehad, ze waren er niet weg te krijgen. Het was alsof ze gisteren nog gespeeld hadden, zo leuk 🥰. Op de tsjotter was tante Mieni inmiddels gearriveerd, zo fijn om haar deze vakantie ook nog te zien. Beppe Annie, Lourens en Manon kwamen later er ook nog bij en zo was het als vanouds een gezellige boel 🙌. Ik ben na de koffie Durk gaan ophalen en hij heeft mij afgezet in Sint Annaparochie voor mijn volgende date, bij een super leuk restaurant Modena, met een lieverd 🥰. Durk schoof aan bij de gezellige boel in Hallum en kwam mij later op de avond samen met de meiden &Twirre ophalen. En zo vliegen de dagen hier ook voorbij…

Vandaag, vrijdag, is Durk aan zijn laatste werkdag in Friesland begonnen en dan gaat tegelijkertijd zijn vakantie in. We maken ons hier klaar voor de warmste dag tot nu toe, het lijkt erop dat het 36 graden word 👎. We blijven overdag op het park, in het huisje voor de airco en vanmiddag gaan we eten en zwemmen bij lieve vrienden. Dan gaat de laatste week in Friesland in en staan er elke dag leuke dingen op het programma. Hierover volgende week meer. 

Voor nu een tropische groet vanuit Fryslân ☀️, de afgelopen week waren de temperaturen tussen de 25 en 36 graden. Tot volgende week 👋 

Andere blogs